Debora Vos-Barentsen

Sinds 1973 ben ik volledig bevoegd leraar basisonderwijs en werkte ik zowel in het regulier als in het speciaal basisonderwijs. Eind jaren zeventig, toen mijn eigen kinderen klein waren, specialiseerde ik me in o.a. Remedial Teaching, Motorische Remedial Teaching en vroegtijdige onderkenning van ontwikkelingsproblemen. Ik was remedial teacher op verschillende basisscholen en tegelijkertijd docent aan de Opleiding tot Remedial Teacher van Son Opleidingen. Daarnaast richtte ik in 1993 met enkele collega’s voor mijn beroepsvereniging, de LBRT, het Tijdschrift voor Remedial Teaching op. Hiervan was ik gedurende tien jaar eind- en later hoofdredacteur. In 1996 startte ik Remedial Teaching Praktijk Arnhem.

    Inmiddels heb ik ruim 30 jaar ervaring in de individuele begeleiding van kinderen met complexe leer-, gedrags- en ontwikkelingsproblemen als:

  • dyslexie
  • dyscalculie
  • NLD
  • ADHD / ADD
  • motorische en schrijfmotorische problemen
  • faalangst
  • autismespectrumstoornissen

Maatwerk

Mijn werk is maatwerk. Ieder kind leert anders en ervaart zijn leerprobleem anders. Iedere behandeling is dan ook anders. Dat maakt mijn werk zo boeiend. Het mag niet zo zijn dat een kind zich, ongeacht zijn intelligentie, door zijn leer- of concentratieprobleem dom voelt. Voortdurende faalervaringen op school kunnen dit gevoel aanwakkeren. De leerstof is hier inhoudelijk dezelfde als op school, maar de wijze waarop ik een kind leer er vat op te krijgen verschilt per kind.
Leren wordt weer leuk!